Lotnisko w Polsce na 50 milionów osób | Centralny Port Komunikacyjny SOLIDARNOŚĆ




Mamy w Polsce 15 portów lotniczych. Istnieje jednak plan by zbudować nowy, nieporównywalnie większy i o szansie bycia znaczącym lotniskiem o znaczeniu światowym. Prowadzący: Marcin Rychlak i Michał Włodarczyk ===================================================== Zapraszam na fejsa: https://www.facebook.com/stacmnienato/ Jeśli lubisz czytać to możesz poczytać mnie : http://www.stacmni ... Oglądalność i zainteresowanie: 108349, czas trwania 13m 51s, otrzymana ocena 1459, reakcje 284. Nie wiem czy tu nie było siłownik hydrauliczny dwustronnego działania , dobrze jak tu znajdziecie coś ciekawego.
- Ale jak 50 milionów jak ziemia ma 7 milionów . To żart????
- CPL to poroniony pomysł. Wystarczy odciążyć Okęcie przenosząc cargo do Radomia i problem z głowy. Wilk syty i owca cała.
- Najlepiej wybudujcie w Gdyni w poblizu portu, a w Gdansku zamknijcie.
- Lepiej żeby Okęcie zostało.
-
- Zaktualizujecie ten odcinek tak jak w wakacje obiecaliście?
- A lotnisko w Bydgoszczy?
- Namawiam na nasze mazurskie Szymany. Widzę dużo plusów ekonomicznych.
- A może dziecko kierować samolot?????? Jak na przykład piloci zasłabną?
- Fajnie, że próbowaliście 3 lata temu przedstawić temat, ale brakuje Wam merytoryki, znajomości tematu lub doświadczenia. Taka rozmowa może wydać się konkretna jedynie dla znajomych, kolegów i rodziny, ale jeśli widz szuka informacji o tym jak wygląda sieć portów lotniczych w PL to koszmarnie namieszacie mu w głowie. Specyfika transportu lotniczego w skali regionalnej, krajowej i międzynarodowej jest o wiele bardziej zawiła. Porty regionalne mają swoje strategie i rezerwy przepustowości. Nowy port, lub duoport (aktualny case Lizbony) potrzebny jest jedynie Warszawie (duopolis z Łodzią) i ich regionowi.
- Ja wiem ze to wszystko pięknie brzmi ale to zwyczajnie nie wypali. Rozbicie ruchu WAW na dwa lotniska jest o niebo lepsze i tańsze. Modlin ma duże możliwości a transportowo wystarczy dobudować około 3km toru do lotniska. Niestety rząd ma focha na Modlin więc do puki się coś nie zmieni w rządzie to nic się nie ruszy z modlinem 😒
- Centralny Port Komunikacyjny - tak jak Via Baltica, Via Carpatia czy (w pewnym stopniu) przekop na Mierzei Wiślanej - jest projektem potrzebnym do rozwoju komunikacyjno-logistyczno-strategicznego nie tylko naszego kraju, ale i całego regionu Międzymorza.
- 30 mld to sa grosze na takie cos. Z koleja bedzie kosztowalo 60mld. Wciaz biore w ciemno.
- Poduczyć się, zaktualizować.
Stary i nieaktualny filmik.
Mamy 2020 rok.

Dziękuję.
- no proszę 2020 i pasażerów było już 20 mln na Okęciu ;)
- szkoda ze projekt lotniska jest zerznięty z innego kraju chodzi o projekt budynku
- W Zamościu czytałem że ma powstać port lotniczy dla małych samolotów do ok. 15 osób i ma być wykorzystany w celach turystycznych.
- Zróbcie odcinek o turystyce w Polsce
- W 1939 roku, kiedy w Niemczech i Anglii zaczynano próby z napędem odrzutowym, my byliśmy potęgą...balonową. Zbudowaliśmy największy na cały świat balon stratosferyczny - Gwiazdę Polski. Teraz, kiedy przewoźnicy odwołują zamówienia na A380 ( tymczasem "ekspert" w programie : "samoloty są coraz większe") i stawiają na mniejsze, nowe samoloty długodystansowe ( Trend na loty bezprzesiadkowe) - my wybudujemy znowu wielki "balon" Taniej wyjdzie wielki słomiany Miś zamówiony w Cepelii:)
- Najbardziej mnie rozwala to, że niby ma być w centrum Polski, a jest na zachodnich przedmieściach Warszawy. Powinno być na zachodnich przedmieściach Łodzi (jak najbliżej węzła stryków)
- 1. Główną szansą przy CPL jest możliwość skasowania niepotrzebnych lotnisk regionalnych w Łodzi i Modlinie (Modlin mógłby przyjmować najwyżej VIPów jeśli obok byłby Polski pentagon ).
2. Kolejna szansa to skasowanie lotniska Chopina i wybudowaniu na jego miejsca nowej zaplanowanej i dobrze skomunikowanej dzielnicy .
3. Szansa na odejście od dotowania linii lotniczych w lotniskach regionalnych https://www.pasazer.com/news/10154/haracz,czy,reklama,doplaty,dla,linii.html . Gdy będzie CPL małe regionalne lotniska będą utrzymywały się z połączeń z CPLem i nie będzie potrzeby dotowania linii lotniczych żeby łaskawie wzięła pasażerów na pokład.